TV2: Kendte danske brands kaster sig ud i udlandseventyr

Lagkagehuset, Joe & The Juice, Lakrids by Johan Bülow og Mikkeller investerer i global vækst, også selvom det koster på bundlinjen.

De fire virksomheder har kapitalfonde med som investorer, og det gør det muligt, at sætte foden på speederen.

Deres profitter reinvesteres i en satsning på at få et bedre fodfæste på de udlandske markeder. Det forklarer Henriette Kinnunen, administrerende direktør for investor-brancheforeningen DVCA:

– Når du har et overskud kan du tage pengene hjem til dig selv som virksomhedsejer, eller du kan vælge at sige: ‘Nej, jeg vil faktisk gerne reinvestere’.

Henriette Kinnunen, DVCA

God timing
Ifølge Allan Sørensen, chefanalytiker hos Dansk Industri, er tidspunktet også helt rigtig for væksteventyr, da vi befinder os i en global højkonjunktur.

– Økonomiske opgangstider er kendetegnet ved, at folk er i godt humør, har en stor tiltro til fremtiden og pengene derfor sidder løsere.

Du kan læse hele artiklen her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev


© Created and hosted by Group Online.